Att skriva texter som engagerar och ger effekt i din marknadsföring

Att skriva texter som engagerar och ger effekt i din marknadsföring

Många egenföretagare, kreatörer och kommunikatörer kämpar för att få effekt av sin marknadsföring, och det är svårare än någonsin att sticka ut i bruset. Med rätt fokus, lite inlevelseförmåga och en ordentlig munkavle på de inre kritikerna går det att skriva texter som når fram, engagerar och säljer till precis rätt personer – och man behöver inte vara utbildad copywriter för att göra det.

"I den här boken lär du dig hur du är genomärlig, lyhörd och trevlig i dina texter – samtidigt som du når fram, engagerar och säljer. Många är rädda för att låta 'säljiga' när de skriver texter vars mål är att sälja produkter eller tjänster. Rädslan kan bero på att vi associerar sälj med pushiga telefonförsäljare som är noll procent lyhörda och lämnar efter sig en känsla av intrång. Men du kan faktiskt skriva texter som ger resultat, utan att väcka de där negativa associationerna. Och det är viktigt att veta, för att sälja är ju ett viktigt mål med all vår marknadsföring.” 

– Lena Zetterberg Björk

Verktyg som får dina texter att nå ut i bruset

I Skriv för att nå fram - texter som engagerar och säljer delar Lena Zetterberg Björk beprövade knep och säkra metoder för den som skriver för reklam, sociala medier, nyhetsbrev eller webben.

Boken är tänkt som en handbok att ha på skrivbordet och bläddra i när man kör fast eller behöver extra inspiration. Den vänder sig till alla som skriver texter i arbetslivet i syfte att informera, sälja eller skapa engagemang.

I boken får du bland annat lära dig:

  • Hur du skriver texter som når rätt målgrupp med ett budskap som ger de resultat du vill ha
  • Beprövade knep, säkra metoder och övningar
  • Förståelse för vad läsarens hjärna går i gång på – och behöver – för att fatta ett beslut
  • Hur du når ut i bruset med dina texter

Förbeställ boken Skriv för att nå fram – texter som engagerar och säljer redan nu

Lär dig skriva texter som gör skillnad på riktigt. Förbeställ boken här. Boken lanseras den 13 mars 2024.